Malawi! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Linda Post - WaarBenJij.nu Malawi! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Linda Post - WaarBenJij.nu

Malawi!

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Augustus 2008 | Malawi, Lilongwe

Zo...weer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Een combinatie van geen zin en geen Internetmogelijkheden. Dit keer een berichtje vanuit Malawi!Vanaf 1 augustus is de school gesloten en is ook voor ons de vakantie begonnen. We hebben ongeveer een maand om rond te reizen en lekker van het in Afrika zijn te genieten. Plannen hebben we nog niet echt, we bekijken het eigenlijk van dag tot dag. Nu zijn de plannen : Malawi van midden (Lilongwa) naar het noorden langs Lake Malawi (om te genieten van zon, zee, strand), daarna naar Tanzania om vervolgens via het noorden Zambia weer in te gaan. In Chinsali zullen we dan nog een paar dagen blijven om onze spullen op te halen en gedag te zeggen. De laatste dagen voor vertrek zullen we in Lusaka zijn (om even ons Afrikageurtje eraf te boenen) Dit zijn de plannen, kan morgen alweer anders zijn.. ons motto is ‘n beetje: Is het ergens leuk?blijven! Is het ergens niet zo leuk?weg! Werkt tot nu toe prima. Erg relaxte manier van reizen.
Gelukkig zijn we net op tijd weggegaan uit Kalwala’s Village. Ik merkte de laatste week in Kalwala dat ik een beetje Arfikamoe werd. Als je echt iets wil bereiken of regelen, moet je daar de tijd voor nemen en geduld, heel veel geduld. En soms wordt je date en beetje zat.. Maar goed, net op tijd weg dus. Ik heb het hier nog altijd prima naar m’n zin!
Ik ben Afrika nog lang niet zat, maar ik merk wel dat ik iedereen zo langzamerhand een beetje ga missen. Leuk om jullie over een klein maandje weer te zien!
Een kort berichtje dit keer, ik leen even een computer van iemand op dit moment. Aangezien ik ‘werken’ onder druk niet meer gewend ben, voor nu geen lange verhalen. De leuke nieuwe avonturen die ik de afgelopen maand heb beleefd en die ik ongetwijfeld de komende maand gab eleven, bewaar ik liever nog even. Veel leuker om straks te vertellen als ik weer thuis ben!
Ik heb ook weer een nieuw nummer (Malawi): 00265 5555928
Geen idee wanneer ik weer de mogelijkheid heb om op Internet te kunnen, maar : ‘ geen bericht, goed bericht’ dat weten jullie nu wel van mij.
Veel liefs en groetjes!

  • 15 Augustus 2008 - 15:24

    Mama:

    Ha lieverd,

    Weer een land erbij voor op je landkaart. Fijn dat ik je gisteren weer heb gesproken en je stem hebt gehoord. Dat heb ik zo af en toe wel nodig. Zondag komt Hans thuis en hij zal me ook wel veel te vertellen hebben. Dan begint het aftellen tot jij weer thuiskomt met vele verhalen en foto's.
    Geniet er nog even van en haal alles er uit wat er in zit!
    Groetjes aan Mariska en een dikke X van mij

  • 15 Augustus 2008 - 16:26

    Karin & Dave:

    Hey Linnie,

    Wat gaaf dat je ook Malawi op je landen-lijstje kunt zetten.

    Het gaat alweer opschieten inderdaad. Met mama was ik gisteren nog even aan het bedenken wat jij hier allemaal nog niet gezien hebt enne dat is best veel...

    - Kane, ons tweede katje
    - dat de woonkamer bij ons blauw is geverfd
    - nieuwe kasten in onze slaapkamer
    - onze douche is helemaal veranderd
    - net als de wc
    - nieuwe vloerbedekking op de gang boven bij pa en ma thuis
    - deuren op de gang boven bij pa en ma geverfd
    - mijn oude kamer omgebouwd tot bibliotheek, anex vitrine kamer.
    - bij ons hebben ook de keukenkastjes een opknapbeurt gehad
    - je hebt ook heel wat verjaardagen gemist, die van pa, oma p, van jezelf hahaha, van mij, van els, marjolijn etc etc.

    Pfff.... denk dat het wel weer tijd is dat je thuis komt hahaha...

    X Karin en Dave

  • 15 Augustus 2008 - 17:12

    Antoinette:

    Hoi die Linda,

    Ik had nog geen berichtje geplaatst, maar ik ben blij dat je mij de link ook gegeven hebt, want dan ik meekijken wat je allemaal beleefd. Wat een superbelevenis moet het zijn!!!! Geniet er lekker van (zeker in nu weer een nieuw te ontdekken land met wellicht andere gebruiken en gewoonten) en nog heel veel plezier!

    Groetjes,

    Antoinette

  • 15 Augustus 2008 - 18:09

    Gerrit:

    Hallo daar rimboegangers!! Leuk om te horen dat het jullie zo goed vergaat. Geniet er nog maar lekker van, want de laatste fase is nu ingezet voor jullie en dan gaat het ritme en de discipline weer beginnen!!! Tot gauw. Wij tellen hier de dagen wel af hoor.Knuffel Gerrit

  • 16 Augustus 2008 - 07:25

    Els:

    Hoi Linda,wat leuk weer eens een berichtje van jou te lezen.Ben ook blij dat het nog steeds goed met je gaat.Van mama hoor ik dat ze jou de laatste tijd zo nu en dan eens belt.Zou ik ook doen hoor als jij mijn dochter zou zijn.Je stem te willen horen is toch heel belangrijk voor een moeder.Meid wat maak jij een avonturen mee zeg,ik denk dat je alles zo snel niet meer zal vergeten.Ik kijk er ook naar uit om jou weer te zien en te spreken,je bent toch ook een heel klein beetje mijn dochter,haha.Volgende week is Marjolijn jarig en zij vind het jammer dat jij er niet bij kunt zijn,maar het is niet anders.Jullie zullen elkaar ook wel weer heel veel te vertellen hebben als je weer thuis bent.Meissie het allerbeste er mee,geniet nog even van je avontuur en ik kan me voorstellen dat je ons en alles toch nu wel ben gaan missen,( en zo hoort het ook)toch?!
    Lieve groetjes en een dikke kus van Els.

  • 20 Augustus 2008 - 18:27

    Anna:

    Heeeeeeee lieve Lin. Ben weer thuis. Mis je wel een beetje! Geniet elk moment van alles daar, Nederland is Nederland. Niets meer en niets minder. Gewoon. Succes met schelpen zoeken voor je papa en tot in Leiden. Gaan we echt doen!! Veel liefs, Anna

  • 22 Augustus 2008 - 11:01

    Sylvia:

    Haaaj linnieeeee
    Tijd geleden alweer!! Ben alweer op vakantie geweest en voor t eerst gevlogen (echt super gaaf!!)
    Gelukkig ben je over 18 dagen weer thuis, kunne we weer lekker bijkletsen, denk dat we er wel 2 a 3 weken mee bezig zijn hahaha :P
    Ben blij dat je t naar je zin hebt!! Veel plezier nog!! knuffolzzzzzzz

  • 25 Augustus 2008 - 09:57

    Eva:

    Heee Lin!

    Ik hoorde van iemand anders dat ze wel een mail krijgen als je iets nieuwe geschreven hebt, maar ik dus niet.. dus vandaar dat ik zo laat reageer iedere keer. Fijn dat je het naar nog naar je zin hebt :-)! Het rondtrekken door Afrika lijkt me helemaal tof! Heel veel plezier nog, geniet er van! Over twee weken is het weer hard aan het werk.. maar denk daar nog maar even niet aan... Enjoy!

    Liefs, Eef X

  • 25 Augustus 2008 - 09:59

    Eva:

    Heee Lin!

    Ik hoorde van iemand anders dat ze wel een mail krijgen als je iets nieuwe geschreven hebt, maar ik dus niet.. dus vandaar dat ik zo laat reageer iedere keer. Fijn dat je het naar nog naar je zin hebt :-)! Het rondtrekken door Afrika lijkt me helemaal tof! Heel veel plezier nog, geniet er van! Over twee weken is het weer hard aan het werk.. maar denk daar nog maar even niet aan... Enjoy!

    Liefs, Eef X

  • 26 Augustus 2008 - 11:34

    JW:

    Ey lin,

    Hoeist daar in Malawi? Ik had je smsje wel gehad maar volgens mij is mijn reactie niet aangekomen.. Maar goed, mijn tijd zit er bijna op, zaterdag vlieg ik terug.. Owja kijk maar ff of jullie nog bij mister Mulenga langsgaan voor die 50.000 ;)

    Kus jw

  • 27 Augustus 2008 - 13:32

    Joyce Van Der Have:

    Hee Lin
    Heb net even al je verhalen gelezen! Wat supergaaf zeg!! Ben jaloers! Zou ook wel zo gave reis willen maken. Op de foto's pas je er trouwens helemaal tussen al heb je een ander kleurtje ;)

    Kus Joyce

  • 02 September 2008 - 10:28

    Naomi:

    Hai Lin!

    Heeel lang geleden dat je iets van mij gehoord hebt haha maar ik was aan het genieten van de griekse zon:D..Ik ben igg benieuwd naar je verhalen! geniet daar nog even!!

    Kus, Naomi

    P.s in je koffer vast nog wel een klein plekje om wat zon en warmte mee te nemen?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Voor ruim 4 maanden ga ik naar Zambia! Dit om onderzoek te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en les te geven op verschillende basisschooltjes in Zambia. Best spannend, maar ik denk een heel bijzondere tijd met ervaringen die je je leven lang bij blijven..

Actief sinds 05 Feb. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 25121

Voorgaande reizen:

30 April 2008 - 09 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: