Dit kan ik wel waarderen!! - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Linda Post - WaarBenJij.nu Dit kan ik wel waarderen!! - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Linda Post - WaarBenJij.nu

Dit kan ik wel waarderen!!

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Maart 2008 | Nederland, Schiedam

Ergens tussen je achttiende en je vijfentwintigste moet je een reis maken. Vroeger was dat alleen weggelegd voor de echte avonturiers maar tegenwoordig is de hele wereld voor iedere westerling bereikbaar geworden. Een aantal mensen uit mijn omgeving is op dit moment dus in den vreemde en houdt mij op de hoogte middels de website waarbenjij.nu. Bijna dagelijks ontvang ik een link die mij doorverwijst naar het verslag van die dag. “Omdat we gisteren nogal laat thuiskwamen rolden we vanochtend pas tegen twaalven uit ons bedje. Toen zijn we slippers gaan kopen op een leuk marktje hier in de buurt.” Wat moet ik met die informatie? Toen ze nog gewoon thuis waren vertelden ze me dit soort dingen toch ook niet? Sterker nog, toen ze nog gewoon thuis waren sprak ik hen eens in de drie weken. Maar zodra mensen in het buitenland zijn, wordt opeens iedere stap die ze zetten een belangrijke gebeurtenis. Mensen die een half jaar weggaan moeten wat mij betreft ook echt wég zijn en me bij terugkomst flessen wijn lang overstelpen met wilde avonturen en fantastische foto's. Tegen die tijd hebben de verhalen zich gerangschikt en is het kaf van het koren gescheiden. Maar nu moet ik mij dagelijks door doodgewone verhalen en futiliteiten heen worstelen. En dat terwijl mijn eigen leven op zijn minst net zo interessant is, zo niet interessanter. Maar op de een of andere manier is het niet gebruikelijk dat jij hen verteld hoe jouw dag was. Aan die traditie heb ik dus nu een einde gemaakt. Al mijn reizende vrienden krijgen dagelijks een zorgvuldige omschrijving van wat mij die dag allemaal overkwam. Gisteren kreeg ik een verbaasd mailtje terug met de tekst “Waarom in hemelsnaam vertel je me dat gisteren om 21:35 je rechterveter bij het 3e gaatje aan de rechterkant van je rechterschoen knapte?”
Ha, dat zal ze leren!



  • 14 April 2008 - 08:25

    Mariska:

    Hey Lin,
    Ik heb hem nu ook mijn web-log staan. Ik vind het ook echt een goed stuk. Waarschijnlijk gaat het ons niet lukken om elke dag onze gebeurtenissen door te bloggen....
    Nog maar een paar daagies! Ik hep er zin an!
    Knuffel

  • 21 April 2008 - 13:41

    Martin:

    En toch kunnen zelfs die kleine stapjes interessant zijn, als iemand tenminste oprécht geïnteresseert is. Als het goed is beschrijf je straks dingen waarvan je zelf vindt dat je deze als belangrijk ervaren hebt. Ik ben nieuwsgierig naar wat jij belangrijk vindt. Dus of je nou straks beschrijft hoe je zelf je avondeten gevangen hebt (kip) of waar nou uiteindelijk die grote put voor was die je gegraven hebt, ik zie alle verhalen met plezier tegemoet.

    heel veel succes met het opdoen van ervaringen, maar dat zal ongetwijfeld lukken!

    groetjes, Martin

  • 23 April 2008 - 19:13

    Margret Polet:

    Ha Linda, heel veel plezier in Zambia. Ik ben een vriendin van de moeder van Mariska en ook van Renee Mellink. Bij toeval kwamen we erachter dat de dochter van Marja samen met de dochter van Ada naar Zambia gaat.... Kleine wereld!!!
    In ieder geval het allerbeste in Zambia!!

    gr Margret

  • 28 April 2008 - 08:22

    Eline:

    Aaah, nog maar een paar daagjes.. De laatste keer dat ik je zag duurde het nog een aantal maanden!! Gaat snel joh!
    Maar iig, ik wens je veel plezier en ik zal elke dag aandachtig je verhalen lezen ;). Haha

    Kusjes uit Limburg ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Voor ruim 4 maanden ga ik naar Zambia! Dit om onderzoek te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en les te geven op verschillende basisschooltjes in Zambia. Best spannend, maar ik denk een heel bijzondere tijd met ervaringen die je je leven lang bij blijven..

Actief sinds 05 Feb. 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 25197

Voorgaande reizen:

30 April 2008 - 09 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: