Livingstone - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Linda Post - WaarBenJij.nu Livingstone - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Linda Post - WaarBenJij.nu

Livingstone

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Mei 2008 | Zambia, Lusaka

Hoi allemaal!!
Wow, we zitten hier nu ongeveer anderhalve week en we hebben al ontzettend veel gezien en gedaan en hebben het gevoel dat het Afrikaanse leven wel bij ons past. Lekker relaxt, easygoing (soms iets té, ja zelfs voor mijn begrippen)
Vanuit Lusaka zijn we met de bus naar Livingstone gereisd. Ruim 9,5 uur later waren we er! (normaal een rit van 6 uur, maar dit was met een andere organisatie die hield van vele plasstops) Pas toen we in de bus zaten werd ons duidelijk wat voor een mooi land Zambia is. Een erg mooi landschap met Baobab-bomen en Afrikaanse hutjes was het uitzicht.. Tijdens deze lange rit geen last van wagenziekte, erg fijn. Dit komt omdat de weg praktisch rechtdoor gaat. Eenmaal aangekomen in Livingstone, zijn we naar Jollyboys gegaan, een backpackers lodge. Echt een superplek in Afrikaanse sferen en meerdere hangmatten en chill-out plekken waar we iedere avond lekker kletsen met alle leuke mensen die hier vanuit alle hoeken van de wereld passeren. In Livingstone is ontzettend veel te doen en via de receptie hier kunnen we last-minute voor een lagere prijs leuke tripjes boeken. We hebben daar al aardig gebruik van gemaakt!Gelukkig heeft Mariska een creditcard, want de dichtstbijzijnde bank waar ik kan pinnen is 5 uur rijden met de bus!Even kort: Een bezoek aan de één van de zeven wereldwonderen, The Victoria Falls, Op Safari in Chobe National Park met overnachting in een luxe lodge, Rivercruise over de Zambezi, Rivercruise over de Chobe rivier, een sunset cruise en vandaag een Microlight flight! Dat is het georganiseerde gedeelte.. Verder hebben we zelf ook de nodige leuke uitstapjes gemaakt en zijn we ook al in Botswana en Zimbabwe geweest en Namibie gezien van de overkant. Inmiddels zijn dus al 3 bladzijden van mijn paspoort gevuld met mooie stempels. The Victoria Falls waren echt supermooi en door de verschillende safari’s in Chobe hebben we al vier dieren van the big five gezien, de neushoorn ontbreekt nog.. Vanavond de watervallen van bovenaf bekeken met een klein zweefvliegtuigje. Wel even mijn angst moeten overwinnen, maar eenmaal boven in de lucht zó mooi. Ik heb een cd met foto’s van mijn vlucht als bewijs!
De eerste souvenirs zijn gekocht. Een ‘sjetenka’ ofzoiets gekocht (omslagdoek die vrouwen als rok gebruiken en als draagzak voor de baby’s) Erg leuk, maar ook een beetje noodzaak omdat we gepland hadden maar een paar dagen hier te verblijven en dus maar één broek meegenomen hebben. Mijn backpack ligt nog in Lusaka..ach, een week in dezelfde kleding hoort wel bij het backpackersleven. Ook heb ik een kattepult gekocht. Deze heeft wel een verhaal, deze heeft me beschermt toen ik werd belaagd door bavianen bij the falls.
Morgen gaan we weer terug naar Lusaka (dit keer met de goede organisatie), beetje noodgedwongen en met lichte tegenzin. Tot nu toe echt een supertijd gehad en nu gaat de ‘stage’ toch echt beginnen. We hebben een mailtje gekregen dat we waarschijnlijk niet met onze leraar mee kunnen rijden van Lusaka naar Kalwala Village maar dat we nog een busreis hebben van ongeveer 11 uur. Ik vind het wel leuk om mezelf nuttig te maken en aan de slag te gaan met de kids in Kalwala.
Vannacht de laatste dag bij Jollyboys, daarna een nachtje in Chachacha om vervolgens zondag naar Kalwala’s Village te gaan.
Hier gaat alles dus helemaal prima en we genieten volop!! Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes van de Mzunguu!(blanke)

  • 10 Mei 2008 - 07:09

    JW:

    Nou, hij staat erop! Veel plezier in Kamwala!

  • 10 Mei 2008 - 07:20

    Karin & Dave:

    Wauw Lin wat een supertrip zeg. Echt helemaal top! Je stage gaat beginnen zodra ook bij ons de scholen weer beginnen dus dat is een goede planning toch hahaha...

    Ben erg benieuwd naar je foto's, maarre dat snap je wel he. Gaaf dat je al in meerdere landen bent geweest.

    Ach één week in dezelfde kleding, maakt het uit. Je hebt dan iig genoeg plek in de bus laten we maar zeggen. Hoewel...

    Inderdaad fijn dat Mariska een creditcard mee heeft. Vijf uur rijden is ook wel erg lang om alleen maar te moeten pinnen hahaha...

    Natuurlijk al het een en ander gekocht. Vraag me alleen af waar je dat dan laat? In je tas paste echt niets meer toch hahaha... Of heb je er maar gelijk een tas bij gekocht?

    Veel plezier in Kalwala's Village. Daar zullen we wel minder vaak wat van je horen neem ik aan. Geeft niks, gewoon lekker genieten.

    Liefs Karin & Dave

  • 10 Mei 2008 - 09:41

    Marja:

    Hoi schat,

    Fijn om weer iets van je te horen. Wat leuk dat je ook al in andere landen hebt rondgekeken! Jullie genieten volop. Dat lees ik wel uit je verhaal. Chobe national park is echt prachtig! Wist je dat wij daar ook geweest waren? Misschien hebben jullie in dezelfde lodge geslapen als toen wij er waren.
    Voor je portemonnee is het beter om nu even back to basic te gaan.Jammer dat jullie niet met Arie en Dyness mee kunnen gaan naar Kalwala Village.Even een stukje met de bus en dan kan de stage beginnen. Vanaf nu gaan we ook de weblog voor het onderzoek volgen.

    Een dikke kus voor jullie beiden XX

    Liefs!

  • 10 Mei 2008 - 09:41

    Marja:

    Hoi schat,

    Fijn om weer iets van je te horen. Wat leuk dat je ook al in andere landen hebt rondgekeken! Jullie genieten volop. Dat lees ik wel uit je verhaal. Chobe national park is echt prachtig! Wist je dat wij daar ook geweest waren? Misschien hebben jullie in dezelfde lodge geslapen als toen wij er waren.
    Voor je portemonnee is het beter om nu even back to basic te gaan.Jammer dat jullie niet met Arie en Dyness mee kunnen gaan naar Kalwala Village.Even een stukje met de bus en dan kan de stage beginnen. Vanaf nu gaan we ook de weblog voor het onderzoek volgen.

    Een dikke kus voor jullie beiden XX

    Liefs!

  • 10 Mei 2008 - 09:43

    Marja:

    Nu staat mijn reactie er toch weer twee maal op! Wat doe ik fout??? Het is wel een keer minder dan de vorige keer, dus we gaan vooruit!

  • 10 Mei 2008 - 09:44

    Marja:

    Nu staat mijn reactie er toch weer twee maal op! Wat doe ik fout??? Het is wel een keer minder dan de vorige keer, dus we gaan vooruit!

  • 10 Mei 2008 - 17:02

    Ada:

    hoi het is echt allemaal mooi wat ik lees en zo met z'n tweeen onderneem je denk meer dan als je alleen bent en met een grote groep heb je soms het nadeel dat er teveel ideen zijn ik ben erg benieuwd naar foto's, maar misschien moet ik daar op wachten totdat jullie terug zijn verder heel veel plezier dikke zoen ook aan mzunguu maris
    groetjes ada

  • 11 Mei 2008 - 08:32

    Sylvia:

    Hoiii Linnnn
    Echt super vet klinkt het daar!! Maar te easy going voor jou? Neeeeeee.... dat kan niet!! :P
    En ach week dezelfde kleren aan boeiend johhh :P Zijn t wel leuke kleren? :P :P
    Wel leuk dat je binnekort aan je 'stage' gaat beginnen.... ben benieuwd hoe dat is! Nou nog super veel plezier!!!
    Knuffelzzz

  • 11 Mei 2008 - 14:26

    Oma Frieda:

    +Net je bericht gelezen en ben blij dat alles goed gaat met je, houden zo!
    Wat een ervaring doe je op en dat in zo'n korte tijd en dan al in verschilldende landen geweest. Maar nu dan waar het echt om begonnen is, de stage in Kalwala Village. Heel veel succes er mee en Piet en ik wachten je verdere berichten af.
    Heel veel liefs en dikke kus van ons. Groetjes Oma Frieda en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Voor ruim 4 maanden ga ik naar Zambia! Dit om onderzoek te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en les te geven op verschillende basisschooltjes in Zambia. Best spannend, maar ik denk een heel bijzondere tijd met ervaringen die je je leven lang bij blijven..

Actief sinds 05 Feb. 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 25191

Voorgaande reizen:

30 April 2008 - 09 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: