Plannen veranderen! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Linda Post - WaarBenJij.nu Plannen veranderen! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Linda Post - WaarBenJij.nu

Plannen veranderen!

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Mei 2008 | Zambia, Lusaka

Wat een dag.. even wat frustraties eruit typen..
De bus zou vandaag om 10 uur richting Chinsali vertrekken. We hadden er vertrouwen in omdat dit ook nog vermeld stond bij de borden op het busstation. Eenmaal aangekomen vertrekt de bus om 4 uur 's middags. Heel fijn, staan we daar met al onze bagage (per persoon een backpack, slaapmatje, twee plastic tasjes met losse spullen en een rugzak)..uhmm ja..6 uur wachten op zo'n station is ook niet echt fijn.
Dus hebben we toch maar de gok genomen om onze backpacks te plaatsen in een lugageroom op 't station. We waren er niet echt een voorstander van, maar het zag er safe uit en we hebben alles met slotjes vastgemaakt en hebben een receipt. Toen we de taxi terugenomen naar chachacha, waar we geen kamer meer hadden, dus dan maar de hele dag hangen..
Komt er ineens een taxi aan met Arie (onze leraar) en Dyness (zijn vrouw Hadden we nooit verwacht..maar we kunnen dus niet meerijden en ook de spullen moeten we zelf sjouwen.Hmzz.. ook komen zij pas over een aantal dagen naar Kalwala's Village. Als wij dat wisten, hadden we liever nog een paar dagen in Livingstone gebleven!
Nu moeten we dus toch zelfstandig met de bus waarvan niemand ons kan vertellen hoe ver 't rijden is en wanneer we dan aankomen.. Het is ergens tussen de 11 en 16 uur. pffffffffffffffffff
Maar goed, verstand op nul en gaan!

Ik heb een Zambiaans telefoonnummer voor noodgevallen en dat we kunnen contacten met de mensen die we hebben ontmoet en met mensen van het project.
00260977369129
(0026 is het landennummer en 09 is dat je mobiel belt)
Mn Nederlandse simkaart heb er dus uitgehaald!
Wat dan weer wel leuk is, is dat iedereen hier beltegoed koopt en ik in Zambia dus niet tot een van de laatste prepaid beller behoor!

Ik ben benieuwd wanneer we weer een keer kunnen internetten..aangezien we NU met de taxi meegaan richting het busstation voor een lange rit en we in Kalwala back to basic gaan..We doen ons best!

Voor de rest heb ik 't nog wel naar mn zin hoor :D haha
Groetjes!! xx lin


  • 11 Mei 2008 - 13:20

    Karin & Dave:

    Hey Lin,

    Zit toevallig net achter de pc en lees dus direct je berichtje.

    Wat een gedoe zeg. Een echte vuurdoop krijg je op deze manier wel.

    Hoop dat het allemaal goed komt en dat jullie veilig in het dorpje aankomen. Enne dat de bagage idd nog in de luggageroom aanwezig is wanneer je op het station aankomt.

    Wel handig een Zambiaans telefoonnummer. Zal het in mijn mobiel zetten. Hoop het niet nodig te hebben, het is immers een noodnummer he.

    Lin, het gaat allemaal best goed komen hoor! Gewoon mee gaan met de rest en alles nemen zoals het komt. Druk maken heeft in dit soort landen al helemaal geen zin.

    Liefs Karin en Dave

  • 11 Mei 2008 - 16:18

    Pa,:

    Welkom in Afrika...
    Het goede nieuws is dat er een bus gaat. het slechte nieuws is dat niemand weet wanneer. Maar gaan doet ie! Da's wel zeker. Uitzitten dus, want wachten is de nationale sport van Afrika.

    Wij hebben vandaag een tinertour voor volwassenen gedaan (lentetour dus en eerste klas reizen). Allemaal treinen die OP TIJD reden. Eerst naar expo van Ans Markus in Haarlem (je weet wel, die dame die die sterrenbeelden schilderde met vrouwen in windsels). Daarna naar Amsterdam om naar haar atelier te gaan (open dag). Ze was er zelf ook en heel gezellig staan te kletsen. Ook nog een boek door haar laten signeren met een opdracht voor marja en mij. Helemaal prima. Daarna in Holy aan de pekingeend en thuis aan de koffie. Prima dag zo bij 27 graden...
    Als je dit leest ben je vast al weer een flinke tijd verder en een hoop indrukken rijker. De busreis was vast een dieptepunt maar die onthoud je en het wordt vanzelf een heroisch verhaal naarmate het langer geleden is.

    liefs

    Pa

  • 12 Mei 2008 - 09:00

    JW:

    Heey Lin!

    tsjonge jonge, gaat goed ;) Ik heb ook wat vertraging opgelopen hier. Ik zit nu in Kalomo en ben mijn telefoon in Livingstone kwijtgeraakt :s waarschijnlijk bij de falls.. Moet dus een nieuwe kopen.. Goed trouwens dat ik hier je nummer meteen zie staan, die was ik dus al kwijt. Je hoort t wel als ik een nieuw nummer heb ;)

    X JW

  • 12 Mei 2008 - 14:08

    Eva:

    Heee Lin! Ik lees nu net in een keer alle verhalen, want ik was nog niet eerder op je site geweest!

    Wat een verhalen allemaal zeg, ben wel een beetje jaloers hoor!
    Hahaha ik vind het wel leuk dat je mensen hebt ontmoet die nog relaxter zijn dan jij, haha.

    Veel plezier nog Lin en ik ben benieuwd naar je volgende bericht!

    Groetjes, Eva X

  • 13 Mei 2008 - 10:15

    Mariska D'r Vader:

    Hoi. Leuk te lezen dat alles verder toch wel goed gaat.Heb ook het volste vertrouwen in jullie. Geniet er maar lekker van. Succes met alles!!! Groetjes van Mariska d'r vader.

  • 13 Mei 2008 - 15:29

    Oma Frieda:

    Lieve Linda,

    Valt niet mee he! Wachten op de bus met al die bagage. Dus dat weet je nu dus ook, dat het niet overal zo goed geregeld is en alles op tijd gaat zoals je in Nederland gewend bent. Je kent toch wel het spreekwoord " geduld is een schone zaak", zal je echt nog wel eens meer ondervinden de komende maanden. Leuk dat we alles zo goed kunnen volgen via de site. Fijn te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Houden zo en je weet het he: blijven lachen wat er ook gebeurt. Lieve Linda heel veel liefs en tot de volgende keer maar weer. Kusjes Oma Frieda en Piet.

  • 14 Mei 2008 - 14:11

    Joyce Van Der Have:

    Hee lieve Lin
    Wat gaaf zeg al die verhalen!!! Ben vet jaloers, zo gaaf om allemaal mee te maken! Heeeel veel succes en plezier. En geef alle lieve zwarte kindjes maar een kroel van mij ;)

    Kus Joyce

  • 14 Mei 2008 - 14:13

    Joyce Van Der Have:

    Hee lieve Lin
    Wat gaaf zeg al die verhalen!!! Ben vet jaloers, zo gaaf om allemaal mee te maken! Heeeel veel succes en plezier. En geef alle lieve zwarte kindjes maar een kroel van mij ;)

    Kus Joyce

  • 15 Mei 2008 - 15:01

    Christianne:

    Hee Lin!

    Ahh dat zit niet mee zeg!! Klote zeg!! Hopleijk zijn jullie inmiddels goed aangekomen:)
    Hier is alles verder top in Suriname! We zijn lekker ingeburgerd (op de fiets;)) en hebben een leuke straat met veel studenten die we ook al langzaamaan steed beter leren kennen!:) Heel gezellig dus!
    Ook aan ons onderzoek begonnen. Het onderwijs is hier toch wel even heel andesr!;) Veel succes nog verder!!
    Kusjeee xx

  • 19 Mei 2008 - 14:01

    Linda Groep 6b:

    Hoi Lin!
    We hebben aan je gedacht hoor, maar uiteraard...ik was het kaartje kwijt waar dit adres op stond. Maar nu heb ik ´m gevonden en heb ik al je verhalen gelezen. Fantastisch! Lijkt me echt een superervaring hoor. Natuurlijk moest ik gelijk de groetjes doen van alle kinderen, die nog regelmatig over je praten(positief hoor!!) of naar je vragen. zeker het project!
    Ook super dat je bent aangenomen en je ook nog Ger en Tin krijgt als coaches! Toffe mensen, ik heb echt veel aan ze! haa, dat wordt gezellig, ohh ja en we moeten dan ook nog misschien een beetje werken! hi hi

    nou ik hou het hierbij, de groetjes en geniet ervan!

    groetjes groep 6b en Linda

  • 20 Mei 2008 - 17:29

    Marja:

    Leuke foto's heb je geplaatst, Linda. Wanneer schrijf je weer een verhaaltje?

    Dikke kus van mij X

  • 20 Mei 2008 - 17:29

    Marja:

    Leuke foto's heb je geplaatst, Linda. Wanneer schrijf je weer een verhaaltje?

    Dikke kus van mij X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Voor ruim 4 maanden ga ik naar Zambia! Dit om onderzoek te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en les te geven op verschillende basisschooltjes in Zambia. Best spannend, maar ik denk een heel bijzondere tijd met ervaringen die je je leven lang bij blijven..

Actief sinds 05 Feb. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 25125

Voorgaande reizen:

30 April 2008 - 09 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: